The secret service of a 1980s Latin American dictatorship round up a group of opponents, made up of a student who has a passion for boxing, a gay cook, a disillusioned lecturer, a factory worker who loves the bolero and a barber who prefers the tango.
The prisoners, are taken to an old abandoned railway station in the desert, called "Nowhere", where they are guarded by a platoon of soldier.
But the condition they find themselves in does not prevent their human warmth and playfulness from shining through.
With the help of an offbeat adventurer, a desert dweller and a beautiful girl, the captives plan an escape that will prove unforgettable for both their persecutors and for those who have experienced the true and disquieting spirit of freedom.