In an effort to escape his shady past in Sicily, Matteo arrives in Lodz. After a difficult journey, he is taken in by Mario, owner of the Italian restaurant “Dolce Vita”, who helps him to start a new life. Matteo becomes the restaurant chef and falls in love with one of the waitresses, the beautiful Ewa.