Chris and Katrin, and Uwe and Ellen are two couples and close friends leading ordinary lives. Suddenly they have to confront reality. Neither of them is really happy. Ellen and Chris get close to one another but are discovered while making love. Everyone is taken by surprise by the small miracles in sleepy Frankfurt on the Oder.