Hotakainen, a writer, is ordered by his publisher to write a dramatic novel about his own secret life. In search for "manic" inspiration, he becomes entangled in the world of cars, particularly a certain yellow Toyota and a used Alfa Romeo. As Hotakainen breaks ties with his former life and reality, he finds himself in opposition with Pera, the young white trash owner of the Toyota.