Martha, in her own slightly obsessive but charming way, creates sublime masterpieces in the art of cooking as a chef of a small gourmet restaurant in Hamburg. And yet, her everyday existence is rather monotonous. She is introverted, has hardly any private life, and exists only for her work. All of that changes when her sister, a single mother, dies in an accident and Martha has to take care of Lina, her sister's eight year old daughter.