Annie and Oskar, a brother and sister, find themselves on a highly unusual holiday. Their trip to see their uncle, Constable Bent, seems to be quite boring, but surprises are there to be discovered... Two thieves escape from prison and steal a retired general's camel. Annie and Oskar start investigating...