The tale of the chance encounter of Leïla, a sixteen-year-old Moroccan girl, and Nils, a young Dane who happens to be visiting North Africa. Their fateful meeting is the beginning of a grand, all-consuming passion. Leïla has to defy her own family to spend time with Nils, and soon their simple, but powerful love has huge consequences.