Vera and Joao, two young people, live an impossible love. They cannot find the space, or the time, or the identity that, in this life might resolve this love, and decide to fleet from their friends, from home and family to live in the forest. They make a pact: never become separated "for nothing in this world". But Vera weakens and falls ill. The unshakeable faith in their love is about to break.