Gilbert Valence is a theatre actor, thanks to his talent and his long career he has played may fulfilling roles. At the moment, he plays the role of Béranger Ier in “The King dies” by Eugène Ionosco. One evening, after a showing, his life turns to tragedy: his agent and old friend, Georges has just found out that his wife, daughter and son-in-law have died in a car accident.