When a man's wife dies in an accident, his children return home to deal with the tragedy together. John, the deceased's widower, is something of a joker; an old charmer who allowed his wife to spoil him for 46 long years and who never really had to take on responsibility for his family. Eva, the oldest daughter, has been living way out in the sticks for years.