The first film produced (in part) in Manhattan after 9/11 is a love story based on Leo McCarey's An affair to remember starring Deborah Kerr and Cary Grant. Here the protagonists are Fanette is a world-weary French writer who falls in love with an American photographer called Matt. She goes to New York to meet him on the viewing platform of the Empire State Building.