A great non-conformist writer, Léo Shepard leads an existence of self-imposed discipline which combines literary and manual work, solitude and rural conviviality, in the mountains of Haute-Savoie. To his Great surprise, he learns from his elder daughter that he has just won the Nobel Prize for literature.