Valentin, A gentleman thief of English origin, sets out to sea from Fécamp in a magnificent yacht. The purpose of this solo world tour is to break away from his past – not escape from the police. A master of disguise and hold-ups, Valentin is behind some of the great works in the field of robbery, stealing from the world’s major jewelers. His weapons – that he uses with dashing panache – are simple: bluff and humour. His success and riches are such that he swears (and truly dreams) that one day he’ll reimburse all his victims.