At the dawn of the new millenium, a mummy endowed with evil powers gives birth to a phantom named Belphégor who haunts the Louvre museum by night. With Peï's pyramide as a backdrop, display cases explode, video surveillance cameras go haywire, alarm systems are neutralized and Egyptian artifacts disappear...