Tuesday September 22, 1998. General Augusto Pinochet flew to London on a pleasure trip. Once there, he relaxed for several days and had tea with Margaret Thatcher. He intended to go to Paris, but sudden back pain obliged him to undergo an operation in a London clinic. When he came to from the operation, he was arrested by the police.