Krsko, a small industrial town near the southern Slovenian border with Croatia. The only Slovene nuclear power plant is based at the outskirts of the city. Ludvik, a former national speedway champion, is a bitter widower, who transports illegal immigrants every night from the Croatian to the Italian border with his van. His boss sends to him the young and inexperienced Rudi to serve as his assistant. On the first drive Ludvik challenges Rudi a few times; Rudi experiences a moral dilemma.