Nafas is a young Afghan journalist who has taken refuge in Canada. She receives a desperate letter from her little sister, who has stayed behind in Afghanistan and has decided to end her life before the imminently approaching eclipse of the sun. Nafas fled her country during the Taliban civil war. She decides to go and help her sister in Kandahar and attempts to cross the Iran-Afghanistan border...