While vacationing on Oléron Island, Jacques, 38, father of four young boys, gets fed up with beach life. He invests all his savings in the purchase of a yacht – a glorified dinghy – that he renames “Freedom-Oléron”. He then hatches a plan to sail over to neighboring Aix Island, 5 kilometers away. Although an incompetent sailor, Jacques tells his family that, after God, he is the only captain on board.