Between 1962 and 1966, four schoolboys were abused, tortured and killed in Germany's Ruhr District. Their tormentor, Juergen Bartsch, was fifteen at the time of his first crime; nineteen when he was caught. His mesmerizing confession, which frames the re-enactment of his crimes and the circumstances through which they came about, forms the heart of this journey into the dark reaches of a troubled mind.