In 1981, at the age of 19, Roberto Succo murdered his parents in Mestre. After being incarcerated in Reggio Emilia, Succo was subjected to a series of psychiatric exams, none of which revealed any ongoing condition. After escaping from jail in 1986, Succo fled to France where he gave vent to a new killing spree.