The last fifteen years in the life of a people who, up until recently, still lived in a country known as Yugoslavia. This period, marked by the rise to power, the dictatorship and the fall of Slobodan Milosevic, will be seen through the prism of an artist's gaze. Different themes, such as the despotic power of a political ruler, the physical and moral decline of a whole society and the personal destiny of the artist constantly interweave and crisscross, thereby alternating personal testimony with the analysis of a decaying society.