Violette Verdy conducts master classes, based on the aforementioned ballets, with top-level dancers so that they can achieve the “Balanchine touch”, the secrets of which she knows firsthand. Like in my earlier films, the sequences of “Memoire pour le XXIème siècle” are mixed with biographical material, along with archival extracts which illustrate the subject.