Amélie is no ordinary girl. Life deals her curious blows: her goldfish slip into the city fountain, her mother dies on the square in front of Notre-Dame cathedral, and her father transfers all his affection to a garden gnome. Amélie grows up and becomes a barmaid in a Montmartre bar run by a former circus performer. Amélie’s life is simple, she likes feasting on crèmes brûlées, skimming stones across the Seine, observing people and letting her imagination roam free. Then, when 22, she suddenly finds her purpose in life: to fix up other people’s troubles.