The story takes place in 1941, when a Greek soldier named Andreas accidentally kills a German soldier. For a long time he lives with his feelings of guilt buried deep inside. Many years go by. Andreas grows very old and then suddenly one day the memories return. He decides that he wants to return the personal belongings that he took from the dead German soldier to his family, in order to honor the dead man’s memory and so that he can make finally peace with himself. But Andreas suffers a stroke and is unable to carry out his plan. The only person left to fulfil his wish is his granddaughter Mirto.