Paris 1913. In the 'Villa des Roses', a small boarding house, the arrival of the new maid, Louise, brings about a welcome change. The male guests try everything they can to seduce Louise, but only the charming Mr Grünewald meets with any success. Louise gives not only her heart to him but also her body. When she discovers that she is pregnant she hides it from him, for it transpires that in the meantime Grünewald has a new focus for his attentions...