Martin is the ambitious one in the family. He is poised to start on his doctorate, when he is diagnosed with testicular cancer and all his future plans begin to unravel. The removal of one testicle reduces the most immediate threat, but the cancer has already spread and Martin's doctor argues for an operation that would save him, but could also castrate him.