The 31 July, 2010 was the deadline for a project which Ridley Scott’s English production company had jointly initiated with YouTube.com. Applicants were asked to document a day in their lives and to post their results on the web – users from 197 countries responded, posting a total of around 80,000 short films. In this way Life in a Day became a gigantic global project bringing together excerpts from life around the globe on this particular day – 24 July, 2010. Anyone was allowed to take part in the project.