Every night, a boy, a girl and an elderly technician meet in a closed, rather dilapidated old cinema. But the old picture palace harbours a secret. If truth be known, the cinema is a magical place where the three friends enjoy rummaging about, fantasising, dressing up and playing parts in makebelieve stories which, at night, become all too real for the three friends. For this is the time when sorcerers and elves take over in the auditorium, courageous stable hands long for beautiful princesses, werewolves howl and hard-hearted ladies swish their heavy silk skirts. Here, there are cities of gold and forests that are so deep that nobody ever finds their way out again. This is a magical universe pervaded by waves of harmony, where heavenly choirs compete with the dull thud of magical drums. On nights such as these, malevolence can unleash great misfortune. But, in the end, good always triumphs.