Pina is a film for Pina Bausch. Shot in 3D with the ensemble of the Tanztheater Wuppertal Pina Bausch, this feature-length dance film portrays the exhilarating and inimitable art of this great German choreographer who died in the summer of 2009. Inviting the viewer on a sensual, visually stunning journey of discovery into a new dimension right onto the stage of the legendary ensemble, the film also accompanies the dancers beyond the theatre, into the city and the surrounding industrial landscape of Wuppertal – the place that was the home and centre of Pina Bausch’s creative life for more than 35 years.