The latest adaptation of Alexandre Dumas' classic The Three Musketeers uses the story only as a shell. The Three Musketeers, Porthos, Athos and Aramis, appear, but they are relegated to supporting characters. D'Artagnan is the focus here, taking the majority of the screen time.