The story of Laure, 10 years old, who has everything of a tomboy. She has just moved to a new place with her parents and her little sister Jeanne. It's the summer and all other kids of the neighborhood are playing together, but Laure doesn't know anyone yet.When she meets Lisa, a girl around the same age as her, she lets her think she's a boy. Laure becomes Mickaël, and starts to play with the other kids. Slowly she becomes really close to Lisa which complicates the ambiguity of her position..