Myriam, a survivor of the concentration camp at Auschwitz, is a filmmaker and journalist who has spent many years living abroad. She takes part in a memorial event at the town hall in Paris commemorating the liberation of the camp, where she wins a flight to Cracow. At first she refuses to accept the prize, then decides to go.