When the express elevators in the Millennium Building, one of New York's most famous landmarks, start to malfunction and behave in erratic ways, elevator mechanic Mark Newman is sent out to find the cause of the problems. His investigation meets unexpected resistance and not everybody seems to be happy with his involvement. After a gruesome and deadly incident, in which a blind man falls into the shaft and a security guard is decapitated, the police start an investigation.