The Chauvet Pont d’Arc cave in southern France contains what are currently believed to be the oldest cave paintings and drawings in the world. The cave, which is situated in the Ardèche valley, was not discovered until 1994. Numbering over 400 murals, these paintings are believed to be over 30,000 years old. There had long been a plan to give a single filmmaker access to the cave and, for the symbolic fee of one Euro, to allow them to capture the paintings on film for the benefit of the general public. Werner Herzog was the man that was chosen for the job and he does not disappoint: using only a minimum of light and a custom-built hand-held camera he succeeds not only in filming but in bringing the images to life.