Nik is seventeen and is in his last year at high school in northern Albania. Something of a go-getter, Nik has decided that, as soon as he has his school graduation in his hands, he wants to open an internet café. He has also recently started having feelings for girls – and has fallen in love with a girl in his class at school. Nik’s sister Rudina is fifteen; she too has a clear idea of what she wants from life and dreams of attending university. But then their family becomes embroiled in a fight over ownership of some land and their father is accused of murder. All at once, Nik and Rudina find themselves drawn into a terrible vendetta. According to dictates of the Kanun, Albania’s centuries-old traditional laws, none of the family’s male members – not even their young seven-year-old brother – may leave the house.