Saturday, 26 April 1986. A reactor tower at Chernobyl power station has exploded. The party heads play things down but Valery Kabysh, sometime drummer and now a faithful young party official has seen the panic written on the faces of those in charge and senses that every second counts. This is the true story of his failed escape. He tries to leave the city together with Vera, the woman he loves, and his musician friends. But his life holds him back. It’s Saturday. People are out walking, shopping, celebrating weddings; children are playing outside. Caught up in this carefree hustle and bustle, every attempt he makes to leave is unsuccessful. All the while, the disaster is an invisible but ever-present figure in this story. It is as if the people are handcuffed and have lost the key.