Alex and Kate separated after their son’s death and have not seen each other for some time. They meet again for the first time on board a huge tanker of which Alex is captain. The same day as they reconvene, Alex rescues thirty young Africans when he discovers their boat drifting disabled at sea. His own vessel, ‘Sea Voyager’ is bound for the Cape of Good Hope and from there to the Gulf States. The shipping company can’t afford delays and so he decides to hand over the refugees to an aid agency in Lagos. But once they are in Nigeria Kate finds out that the middle-man is far from honest: he abducts the youths and, when one of them tries to bring about their escape, he is shot. Shortly afterwards a fight breaks out on board...