Lukas has just turned twenty. He’s going through hormone replacement therapy induced male puberty, because he was born a girl. Ready for action, he launches into his new life in the big city, but things don’t exactly get off to a good start: on his arrival he finds he has been assigned to live not in a hostel for young men doing community service but in a nurses’ hostel where he is the only boy. While everyone else is merely somewhat disconcerted, Lukas’ daily life is nothing but stress. For him, being transgender means constantly being put into false categories. Thank goodness for his best friend Ine, who is prepared to stick up for him and protect him.