An East German married couple, Elke and Arnold, are attacked in their weekend cottage by two robbers, Asche and Big. It quickly becomes clear however, that there's nothing in the cottage worth stealing. Arnold and Elke become the helpless victims of the crooks' aggression. But then, unforeseen circumstances fuse attacker and victim together in a tragicomic union that explodes just as quickly as it came together.