A woman surrounded by greenery in a farmhouse is singing an aria from Madama Butterfly by Giacomo Puccini while another woman is sewing a geisha outfit and three children gaze at the iridescent fabric. In a store in the city, a third woman tries on a kimono, helped by the expert hands of the Japanese salesclerk. The women meet in a place that is suspended in time; a man dressed like a sailor and a young foreigner also appear, while the old people of the town enjoy the opera music, comfortably seated around a table set for a springtime afternoon snack.