Two old friends in their forties meet at night in the street. They idly discuss life but actually talk about nothing, showings the emptiness of a desired, dreamed-off and imagined existence that has never really taken shape. Tonight is not like other nights. They are to meet somebody and after this meeting they should be able to change life, to make their dream come true and leave the ordinary world around them, a world they have never had the strength to escape from and in which they have always been involved. Two indolent men who move in the limbo of life, trying to vaguely grasp the meaning of it and becoming in the end the metaphor of a blind and desperate mankind.