Angela Davis’ afro hairstyle and Afro-American sprinters Tommie Smith John Carlos’ black-gloved raised fists at the 1968 Olympic Games in Mexico are two of the most iconic images of the Black Power movement. In his film, director Göran Hugo Olsson follows the movement’s development and its legacy.