Ormur, a teenager who believes himself is a genius poet, comes to face with trials and tribulations of adulthood and needs to grow up quickly. During the span of a few months Orm grows from a carefree teenage boy to a responsible adult. His antics cause him, and his closest circle of friends and family, often a heap of trouble with the school authorities and his fellow students. He even goes as far as to get a glimpse into the Icelandic penal system.