Vincent Fleury, a taxi driver who has been rejected by his wife, embarks on an adventure from which he hopes to benefit: in exchange for a sum of money which will enable him to pay child support for his son, he agrees to set out for Crete with an unknown person, Thelma, to help her find the ex-lover who had spurned her.