The lives of five teenagers intersect in a hospital. Four of the five have cancer, one is waiting for his diagnosis. Each reacts to the situation in a different manner: although Benji battles the constant pain in his leg, he keeps the station in good spirits. Michi is waiting for his leg prosthesis, aiming to be out on the football pitch again soon. Kevin discovers newfound courage thanks to Laura on the 7th floor. Jonas' passion for flying is stronger than any medicine he’s taken. And Sascha learns how to be a true friend. Together the five “station pirates” confront the fatal illness head on. Together they seize life.