Italy, during the Second World War, in a palace cut off from the world. In an atmosphere of emotional tension mixing love and jealousy, a drama develops for a lawyer whose German wife and brother, a fascist officer, are involved in an ambiguous relationship. The time comes when he decides to take revenge...