Löwenzahn is to millions of Germans, both young and old, what Sesame Street is to Americans and Blue Peter to the British, a television series they are growing up or grew up with and, in this case, still going strong after thirty years. Each week, Mr. Fritz Fuchs enchants, entertains and informs. It’s a simple format and all the better for it, treating its audience with respect and taking them along for the gentle ride. To celebrate its trigentennial, Löwenzahn is now hitting the big screen with a brand new adventure format, Löwenzahn – Das Kinoabenteuer.