The enigmatic Julian sets off in a black suit with an old rucksack on a pilgrimage by foot across Germany in an attempt to prevent his best friend’s father from dying of a heart attack. This unusual quest awakens in the people who meet him – above all Ju, a frustrated doctor, and Ruth, a young housewife – the desire to escape their everyday lives. They accompany him on his odyssey without knowing he has escaped from a mental hospital and that his last attempt to defy the laws of nature ended in tragedy.