Set in the late 1920s, The Luzhin Defence tells the story of a shambling, unworldly chess Grand Master who arrives in the Italian Lakes to play the match of his life and unexpectedly finds the love of his life. Discovering his prodigious talent in boyhood overshadowed by his parents' failing marriage, Luzhin's lyrical passion for chess has become his refuge and rendered the real world a phantom.