The brilliant heart surgeon Dr. Steffen Hennings watches his attractive female colleague Dr. Katharina Lumis through the windows of her living room. Since the tragic death of his beloved wife in a car crash he survived, Steffen has not been able to bring himself to do more than admire women from afar.